Cum ajuta servicii hr Brasov la rezolvarea problemelor cu angajatii?
Antreprenorii din diverse domenii de activitate au nevoie de ajutorul expertilor in servicii hr Brasov, la rezolvarea problemelor cu angajatii. In continuare vom discuta despre exemple de situatii in care antreprenorii iau legatura cu astfel de specialisti pentru a-i ajuta sa gestioneze cat mai bine problemele.
Solutiile expertilor in servicii hr Brasov impotriva bullying-ului?
Bullying-ul la locul de munca poate avea un efect negativ asupra stimei de sine si productivitatii acelor angajati care sunt hartuiti. Multi angajatori au politici fara toleranta si instituie concedierea imediata de la locul de munca pentru astfel de practici.
Alti angajatori ar putea institui metode alternative care sunt concepute pentru a ajuta la reorientarea comportamentului unui angajat agresor in efortul de a mentine un angajat altfel eficient.
Oricare ar fi metoda, abordarea rapida si eficienta a angajatilor care agreseaza alti angajati previne tulburarile la locul de munca.
1. Chemati angajatul in birou si indicati observatiile pe care le-ati facut cu privire la comportamentul agresiv fata de ceilalti angajati. Treceti peste fiecare incident de ingrijorare in detaliu, oferind angajatului cat mai multe informatii despre ceea ce ati observat si cand l-ati observat.
2. Daca exista unul, trimiteti angajatul la sectiunea manualului angajatului despre interactiunea cu angajatii si intimidarea la locul de munca. Cereti angajatului sa citeasca sectiunea. Oferiti angajatului oportunitatea de a spune partea lui a incidentului.
3. Explicati moduri alternative in care angajatul ar fi putut aborda circumstantele unei situatii care ar fi fost mai potrivite pentru mediul de lucru. Spune-i angajatului ca bullying-ul nu va fi tolerat la locul de munca si puneti-l pe angajat in stare de proba pentru 30 de zile. Informati angajatul ca alte activitati de bullying vor duce la concedierea sa.
4. Monitorizati angajatul in timpul perioadei de proba pentru a va asigura ca comportamentul de agresiune nu continua. Daca se intampla, urmariti consecintele pe care le-ati discutat cu angajatul in intalnirea dumneavoastra initiala.
Gestionarea situatiei cu un angajat care nu va respecta
Puteti cere ajutorul specialistilor in servicii hr Brasov si cand va confruntati cu un angajat care nu va respecta. O astfel de situatie poate duce la numeroase probleme: moral scazut si resentimente din partea altor angajati, pierderea productiei din cauza conflictelor interne si instrainarea clientilor care sunt supusi dizarmoniei in afaceri. In gestionarea unui angajat care nu va respecta, specialistii in servicii hr Brasov va pot spune cum sa procedati:
1. Distribuiti linii directoare clar definite care contureaza politica companiei privind comportamentul acceptabil si inacceptabil la locul de munca. In cazul in care trebuie sa discutati despre lipsa de respect cu un angajat, aceste linii directoare vor servi drept punct de referinta.
2. Abordati primul caz de lipsa de respect inainte ca acesta sa scape de sub control si sa aiba potentialul de a se raspandi in restul companiei. Faceti o programare pentru a vorbi cu angajatul care a facut infractiunea in privat si cereti ca un alt manager sau reprezentant al resurselor umane sa participe la intalnire.
3. Subliniati cu calm ingrijorarea cu privire la lipsa de respect a angajatului si folositu exemple specifice care indica comportamentul lipsit de respect. De exemplu, retineti daca un angajat v-a intrerupt in timpul unei prezentari, a facut observatii denigratoare colegilor, a ignorat o directiva sau v-a contrazis in fata unui client.
De asemenea…
4. Acordati timp angajatului sa isi expuna cazul. Daca angajatul sustine ca incidentul a fost o neintelegere sau o lipsa de judecata neprofesionala, acceptati scuzele, repetati politica companiei privind comportamentul acceptabil la locul de munca si notati interactiunea in dosarul de lucru al angajatului. Daca angajatul identifica un motiv subiacent al problemei, cum ar fi lipsa de incredere in rationamentul dumneavoastra sau in abilitatile de luare a deciziilor si de management, adresati-va direct. Justificati-va pozitia citand exemple specifice sau contestati direct afirmatia angajatului.
5. Intrebati angajatul care ramane lipsit de respect ce rezultat doreste de la intalnire. Raspunsul lui va va anunta daca aveti un dezacord minor care poate fi usor rezolvat sau daca exista o problema mai profunda care va continua doar sa polueze locul de munca.
6. Luati masuri pentru a concedia angajatul care este in mod obisnuit lipsit de respect. Pentru a evita incurcaturile legale, urmati politica companiei cu privire la pasii de reziliere.
Acestea sunt asadar, cateva propuneri pe care le pot avea specialistii in servicii hr Brasov pentru a gestiona astfel de situatii.